dinsdag 3 november 2015

Ouderwetse dikke bleek

Ik was een beetje aan het stoeien met nieuwe technieken, toen ik ineens weer kwam op een oud ideetje van me. Stempelen met dikke bleek.

Zo simpel met een leuk resultaat.




Je neemt een flink stuk keukenrol en vouwt het net zo lang dubbel, tot je het formaat van een inktpad hebt.
 
Leg het op een bord o.i.d. en giet er flink wat bleek overheen. De keukenrol moet doorweekt zijn, maar niet verdrinken.
 
Daarna gebruik je dit als stempelkussen. Ik gebruik hier altijd rubber stempels voor, omdat ik niet weet of de photopolymer er tegen kunnen.
 
"Beinkt" de stempel en druk het af op gekleurd papier. Laat de stempel wat langer op het papier rusten, zodat de bleek in het papier kan trekken.
Even geduld en je ziet het papier oplichten.
En het leuke is dat iedere kleur papier een ander effect geeft.
 

Dit is gestempeld op Marina Mist cardstock. Daarnaast stempelde ik ook nog wat vlinders met Marina Mist inkt. Ik plakte langs de randen gescheurd Whisper White en daaronder weer gescheurd Marina Mist cardstock. En dat alles op een basiskaart.

Simpele techniek met leuk effect.

Eh nog wel een tip. Bleek is niet goed voor je kleding. Ik heb er nu een oud bloesje bij.


Tot de volgende freubelblog!
Petra

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten